Vysoce oblíbené koncerty Coldplay v Bangkoku lákají indické fanoušky hudby

Alice Kovářová, 4. dubna 2025.

Nedávný koncert britské rockové skupiny Coldplay v Bangkoku se stal velkou příležitostí pro indické fanoušky. Mezi nejpočetnější skupiny diváků patřili právě Indové. „Byl jsem překvapen, kolik Indů bylo na koncertě. Druhá největší skupina lidí po Thajcích byli právě Indové. Cítil jsem se jako doma,“ řekl 27letý Siddharth Varshney, obyvatel Nového Dillí, který si dlouho dopředu naplánoval cestu do Thajska poté, co se mu podařilo sehnat vstupenky na koncert.

Varshney tvrdí, že cesta trvající 10 dní a stojící okolo 1,5 lakh rupií na účast na koncertě Coldplay stála za to. „Jsem velkým fanouškem Coldplay. Navíc jsme měli možnost vidět Thajsko. Pořídili jsme si i luxusní ubytování na část našeho pobytu. Byla to skvělá zkušenost, kterou jsme spojili s odpočinkovou dovolenou.“

Koncerty Coldplay v Bangkoku zaznamenaly 32% nárůst rezervací, zatímco březnové koncerty Taylor Swift přinesly 27% nárůst rezervací, uvedl Prahlad Krishnamurthi, generální ředitel společnosti Cleartrip. Díky těmto hudebním koncertům v Bangkoku došlo na jejich platformě k jednorázovému nárůstu vyhledávání cestování o 1x a 32% nárůstu rezervací. V případě Singapuru se vyhledávání zvýšilo o 1,4x a rezervace se zvýšily o 49%.

Mnoho Varshneyho přátel má plány na účast na koncertě Taylor Swift. „Díváme se na vstupenky na koncert Taylor Swift, ale je všechno vyprodáno,“ řekla Deepika Jena z Bengalúru, která byla na koncertě Coldplay. „Koncerty Coldplay jsou kulturním fenoménem a vyrostla jsem posloucháním jejich písniček. Naplánovala jsem si výlet s přáteli kolem koncertu. Hledali jsme destinace blízko Indie. Všechny lístky do Singapuru byly již rezervovány, takže jsme si pořídili lístky na koncert v Bangkoku. Na koncertě byl značný počet Indů. Pro velké jména a kapely jsou Indové ochotni zaplatit za mezinárodní výlety.“

Podle Nishanta Pittiho, generálního ředitele společnosti EaseMyTrip, je hudba univerzálním jazykem a mnoho Indů je vášnivých příznivců různých hudebních žánrů, včetně popu, rocku, hip-hopu, EDM a klasické hudby. Proto se koncerty populárních umělců či kapel s velkou sledovaností v Indii setkávají s velkým zájmem turistů ze země.

Pitti uvedl, že na jejich platformě došlo k 35% nárůstu vyhledávání cestování do hostujících měst koncertů Coldplay a Taylor Swift, což svědčí o rostoucím trendu hudebního cestovního ruchu u Indů. „Od oznámení turné Coldplay a Taylor Swift jsme zaznamenali nárůst vyhledávání cestování v Indii. Jedním z významných světových trendů cestování letos bude možnost zhlédnout svou oblíbenou skupinu nebo umělce živě v cizí zemi a Indičtí turisté nebudou výjimkou,“ řekl.

Pitti dále uvedl, že vzrůstající disponibilní příjmy Indů, kteří jsou schopni cestovat do zahraničí, jsou faktorem, který vede k rostoucí popularitě hudebního cestovního ruchu. „Navíc po pandemii došlo ke zvratu v myšlení lidí ohledně cestování. Jsou ochotni přeplatit si, aby splnili své přání,“ dodal.

Domácí hudební festivaly a koncerty také přitahují turisty. Na příklad festival Zomaland v Puné (4. a 5. listopadu 2023) zaznamenal 20% nárůst rezervací do města. Podobně festival Nykaaland Mumbai v listopadu vedl ke zvýšení rezervací o 12%. Mezinárodní festival Indie v Mumbai (4. a 5. listopadu 2023) zaznamenal 12% nárůst rezervací podle dat společnosti Cleartrip.

Letošní akce Lollapalooza India v Mumbai v lednu přivedla 29% nárůst rezervací. Nadcházející události, jako je Mahindra Blues Festival v Mumbai (10. a 11. února 2024), vyvolaly 15% nárůst rezervací cestování. Vh1 Supersonic v Puné vedl ke zvýšení rezervací o 28%, zatímco festival Zomaland a Mahindra Percussion Festival v Bengaluře v březnu způsobily zvýšení rezervací o 13% a 28%.

Pitti upozornil, že každý rok se v Indii koná přibližně 25 velkých hudebních a gastronomických festivalů, které přitahují celosvětově přibližně 1,5 milionu účastníků.

Varshney však upozornil, že diváci a organizace některých hudebních koncertů či festivalů v Indii nejsou vždy bezproblémoví. „Koncert v Dillí, kde vystoupil Lucky Ali, neměl dostatečné zázemí, a proto jsem odcházel z poloviny akce. Pokud porovnáte současné náklady na cestování do jihovýchodních asijských zemí s cestováním v rámci Indie, rozdíl není velký.“

Varshney uvedl, že letenky do Thajska stály přibližně 30 000 rupií zpáteční cesta. Jeho náklady na cestu do Puné v minulém roce na hudební festival NH7 Weekender byly podobné a po započítání ubytování činily celkové náklady přibližně 70 000 rupií na třídenní pobyt.

„Náklady na ubytování jsou srovnatelné jak v Thajsku, tak v Indii. K tomu ještě Thajsko poskytuje bezvízový režim pro Indii. Navíc více mezinárodních umělců vystupuje v jihovýchodních asijských zemích. Indové jsou ochotni utratit peníze za mezinárodní cestování na hudební koncerty. Mám přátele, kteří plánují cestu do Evropy na turné Taylora Swift „The Eras Tour“,“ dodal Varshney.

Časté otázky (FAQ) na základě hlavních témat a informací prezentovaných v článku:

1. Jaký koncert v Bangkoku přitáhl mnoho indických fanoušků?
– Koncert britské rockové skupiny Coldplay.

2. Jak dlouho trvala cesta na tento koncert a kolik stála?
– Cesta trvala 10 dní a stála okolo 1,5 lakh rupií.

3. Jaký nárůst rezervací zaznamenaly koncerty Coldplay a Taylor Swift v Bangkoku?
– Koncerty Coldplay zaznamenaly 32% nárůst rezervací, zatímco koncerty Taylor Swift přinesly 27% nárůst rezervací.

4. Jakým způsobem indičtí turisté reagují na mezinárodní hudební koncerty?
– Indičtí turisté jsou ochotni cestovat do zahraničí za velkými hudebními jmény a umělci.

5. Jaký je trend hudebního cestovního ruchu mezi Indiemi?
– Hudební cestovní ruch mezi Indiemi roste díky vzrůstajícím disponibilním příjmům a zájmu turistů o hudební události.

6. Jak se indičtí turisté zajímají o domácí hudební festivaly v Indii?
– Domácí hudební festivaly v Indii také přitahují indické turisty, kteří projevují zájem o tyto akce.

7. Kolik velkých hudebních a gastronomických festivalů se koná v Indii každý rok?
– V Indii se každý rok koná přibližně 25 velkých hudebních a gastronomických festivalů, které přitahují přibližně 1,5 milionu účastníků.

8. Jaké jsou přibližné náklady na cestování na mezinárodní hudební koncerty pro indické fanoušky?
– Náklady na cestování na mezinárodní koncerty se liší, ale v článku jsou uvedeny náklady přibližně 30 000 rupií na letenku do Thajska a celkové náklady přibližně 70 000 rupií na třídenní pobyt na hudebním festivalu v Indii.

9. Proč indičtí fanoušci cestují do jihovýchodních asijských zemí na koncerty?
– Indičtí fanoušci cestují do jihovýchodních asijských zemí na koncerty, protože tam vystupuje více mezinárodních umělců a jedná se o dostupnou a atraktivní destinaci.

10. Jaká byla zkušenost Siddhartha Varshneyho s koncertem Coldplay v Bangkoku?
– Siddharth Varshney byl nadšený z koncertu Coldplay v Bangkoku a řekl, že se cítil jako doma mezi mnoha indickými fanoušky.

Definice důležitých termínů/jargonu:

– lakh – indická jednotka čísla, odpovídá 100 000
– generální ředitel – manažer na nejvyšší pozici ve společnosti, který má zodpovědnost za obecné řízení a strategické rozhodování
– vyhledávání cestování – proces hledání informací o cestování a turistických destinacích
– bezvízový režim – dohoda nebo podmínky, které umožňují občanům jedné země vstoupit do druhé země bez nutnosti víza
– disponibilní příjmy – příjmy, které jsou k dispozici pro utrácení po odpočítání běžných výdajů

Sugerované odkazy na související webové stránky (pouze hlavní domény):

Cleartrip – webová platforma pro rezervaci cestování
EaseMyTrip – společnost zajišťující rezervace cestování
Lollapalooza – mezinárodní hudební festival
Zomaland – hudební a gastronomický festival v Indii
NH7 Weekender – hudební festival v Indii
Mahindra Blues Festival – hudební festival v Indii
Vh1 Supersonic – hudební festival v Indii
Mahindra Percussion Festival – hudební festival v Indii
Indie Festival – mezinárodní hudební festival v Indii