Vicki Varela’s Impact on Utah Tourism and the Future Ahead

Vicki Varela se před deseti lety dozvěděla od tehdejšího guvernéra Garyho Herberta, že by měla převzít úřad Utahské kanceláře pro cestovní ruch. Byla překvapena, protože o cestovním ruchu nikdy neuvažovala. Malá tušení měla, že když nabídku guvernéra přijme, povede úřad v jeho klíčových letech a spustí kampaň “Místo velké 5” v roce 2013, která přetvořila cestovní ruch po celém státě.

Když jsme tuto kampaň spustili, byli jsme si jisti, že je to dobrá reklama. Nechápali jsme však, že je to skvělá reklama, řekla Varela. Vůbec jsme nepochopili, jakým způsobem předefinuje Utah jako mezinárodní destinaci, na kterou se těší celý svět. Pokračuje: “Předefinovala nás tak, že stále se učíme a rosteme z toho. Srovnávám to s Eiffelovou věží v Paříži, protože jsme se stali celosvětově známými.”

Rostoucí návštěvnost však měla smíšený ohlas u místních komunit, z nichž některé neměly dostatečnou infrastrukturu ani plány, jak se vypořádat s přílivem turistů. Jako odpověď na to začala Kancelář pro cestovní ruch přijímat opatření k vypracování strategických plánů pro místní komunity a jejich nové cestovatelské ekonomiky. Nicméně, na konci minulého týdne skončila Varelinovo působení. Dnešním dnem začíná Natalie Randall, bývalá výkonná ředitelka Utahského sdružení cestovního průmyslu a bývalá ředitelka pro ekonomický rozvoj a cestovní ruch v okrese San Juan.

Kancelář pro cestovní ruch stále čelí mnoha výzvám a expedicím, jako je potenciál profesionálního baseballu a hokeje, nebo dokonce Olympijským hrám. “Musíme se zapojovat jako partneři komunit, abychom se mohli vzájemně setkat a poučit se, jak jsme se vyvíjeli, ať už se jedná o rozvíjející cestovatelskou ekonomiku nebo zralou cestovatelskou ekonomiku,” řekla Randall.

Varela se stala ředitelkou Utahské kanceláře pro cestovní ruch po Zimních olympijských hrách v Salt Lake City v roce 2002. Přestože byly hry úspěšné, Utah stále nebylo na mapě. Kampání Mocné 5 byla pokusem to změnit. Předefinovala pět národních parků Utahu – Arches, Bryce Canyon, Canyonlands, Capitol Reef a Zion – jako must-visit destinace.

“To se povedlo. V následujících letech návštěvnost utahských národních parků prudce vzrostla. Do státu přijelo více domácích a mezinárodních turistů než kdy předtím,” uvedla Varela. “Tato kampaň se stala pro stát takovou věcí, která nás vyprovokovala a vyzvala. Naše úspěchy přesáhly naše představy a my jsme byli nuceni hledat způsob, jak vytvořit stálou cestovatelskou ekonomiku.”

Jednou z oblastí, která se stala symbolem “stálé cestovatelské ekonomiky”, je Moab. Když Kancelář pro cestovní ruch spustila kampaň Velké 5, tento bývalý město uranu a brána do dvou národních parků nemělo žádný plán – pouze nepřekonatelné přírodní scenérie. Nyní je toto město jednou z nejnavštěvovanějších oblastí státu. Jiná města, která projevila zájem o rozvoj svého turistického průmyslu a cestovatelské ekonomiky, se dívají na Moab jako na příklad toho, čím se nechtějí stát.

Kancelář pro cestovní ruch na reakci na tento nechtěný vedlejší efekt začala pracovat s bránovými městy po celém státě, aby rozvíjela cestovatelské ekonomiky přizpůsobené každé komunitě. “Definice ‘dost’ nebo ‘příliš mnoho’ jedné komunity se může značně lišit od definice jiné komunity,” uvedla Varela. “Nerozvíjíme jen přívod turistů a počítáme jejich počty. Zasazujeme se o to, aby to bylo dlouhodobě správné.”

Varela dodala, že je třeba také udělat víc na národní úrovni, aby se získala větší investice do národních parků, což by mohlo pomoci s řízením návštěvnosti a podporou místních komunit. Ale na úrovni státu je zřejmé, že růst Utahu neslabne. Lidé sem nechodí jenom na dovolenou, ale přicházejí sem žít. A Kancelář pro cestovní ruch sehrála roli jak v jednom, tak i v druhém případě.

Randall, nová ředitelka Utahské kanceláře pro cestovní ruch, říká, že se zaměřuje nejen na přilákání turistů, ale také na přesvědčování obyvatel Utahu, aby zůstali ve státě. Například uvedla, že chce podrobněji prozkoumat méně rušné sezóny v Utahu, aby diverzifikovala časy návštěvnosti. Hledá rovnováhu mezi turisty a obyvateli Utahu, kteří se také věnují rekreaci v přírodě.

Často kladené otázky (FAQ) na základě hlavních témat a informací představených v článku:

1. Jakou roli sehrála Vicki Varela v Utahské kanceláři pro cestovní ruch?
– Vicki Varela byla předsedkyní Utahské kanceláře pro cestovní ruch po dobu deseti let. Převzala úřad po Zimních olympijských hrách v Salt Lake City v roce 2002 a vedla kampaň “Místo velké 5”, která přetvořila cestovní ruch v Utahu.

2. Jaký byl účel kampaně “Místo velké 5”?
– Kampaně “Místo velké 5” měla předefinovat Utah jako mezinárodní destinaci cestovního ruchu a přilákat turisty k návštěvě pěti národních parků Utahu – Arches, Bryce Canyon, Canyonlands, Capitol Reef a Zion.

3. Jaký dopad měl nárůst návštěvnosti na místní komunity?
– Nárůst návštěvnosti měl smíšený dopad na místní komunity. Některé z nich neměly dostatečnou infrastrukturu nebo plány, jak se vypořádat s přílivem turistů. V reakci na to Kancelář pro cestovní ruch začala pracovat s bránovými městy po celém státě, aby rozvíjela cestovatelské ekonomiky přizpůsobené jednotlivým komunitám.

4. Kdo je novou ředitelkou Utahské kanceláře pro cestovní ruch?
– Novou ředitelkou Utahské kanceláře pro cestovní ruch je Natalie Randall, bývalá výkonná ředitelka Utahského sdružení cestovního průmyslu a bývalá ředitelka pro ekonomický rozvoj a cestovní ruch v okrese San Juan.

5. Jaký je cíl nové ředitelky v rámci cestovního ruchu?
– Nová ředitelka se zaměřuje nejen na přilákání turistů, ale také na přesvědčování obyvatel Utahu, aby zůstali ve státě. Chce diverzifikovat časy návštěvosti Utahu a hledá rovnováhu mezi turisty a místními obyvateli angažujícími se v rekreaci v přírodě.

Definice klíčových pojmů a odborných termínů:
1. Kancelář pro cestovní ruch – veřejná nebo soukromá organizace, která se zabývá propagací turistických atrakcí a cestovního ruchu ve specifické oblasti nebo státě, s cílem přilákat turisty a podporovat ekonomický rozvoj prostřednictvím turismu.
2. Cestovatelská ekonomika – hospodářský sektor, který se zaměřuje na cestovní ruch a všechny související aktivity, včetně ubytování, stravování, zábavy, dopravy a služeb pro turisty.
3. Národní park – přírodní rezervace nebo oblast s výjimečným přírodním, historickým nebo kulturním významem, která je spravována a chráněna vládou a je otevřena pro veřejnost pro rekreaci a vzdělávací účely.

Sugerované odkazy na příbuzné webové stránky hlavního domény (ne podstránky):
Utahská kancelář pro cestovní ruch
Národní parky Spojených států amerických