Růst cestování generace X ovlivní trh v zemích GCC

Podle nedávného výzkumu Arabian Travel Market (ATM) se očekává exponenciální růst zahraničního trhu GCC v příštích pěti letech, a to díky cestovatelům patřícím do generace X.

Výzkum, který provedla společnost Research Nester se sídlem v New Yorku, ukazuje, že generace X, narození mezi lety 1965 a 1980, je hlavním důvodem významného růstu cest z zemí GCC. Tento trend je zvláště patrný v UAE a Saúdské Arábii.

Danielle Curtis, ředitelka výstavy Arabian Travel Market, k výzkumu poznamenala: “Věkový rozsah těchto cestovatelů se pohybuje mezi 43 až 58 lety, což znamená, že mnoho Gen Xers zastává vedoucí pozice ve firmách a pravidelně cestuje do zahraničí z pracovních důvodů. S odpovědností přichází i odměna, a proto mají mnozí z nich vysoký potenciál k vydělání a volný příjem. Úspěšní podnikatelé v této fázi své kariéry také disponují značným bohatstvím a mohou si často dovolit cestovat.”

Generace X také mění svůj životní styl a vyhledává vyváženost mezi prací a osobním životem. To znamená více času stráveného s rodinou včetně dovolených a kombinace služebních cest s odpočinkem, což výrazně zvyšuje poptávku po segmentu bleisure.

Podle zprávy bude generace X do roku 2028 odpovědná za 41 % tržní hodnoty zahraničních cest ze Saúdské Arábie, což činí 11,1 miliardy dolarů. Podobný obraz je i v UAE, kde generace X bude představovat 60 % celkové tržní hodnoty zahraničních cest (18,2 miliardy dolarů).

Danielle Curtis také upozorňuje na to, že s postupujícím stářím generace X dojde k převzetí podílu na trhu cestování především generací Y a Z.

Celkově se jako oblíbené destinace cestujících z zemí GCC vytvářejí země Evropy, jako je Velká Británie, Německo, Itálie a Švýcarsko. Mezi další oblíbené destinace patří USA, Indie, Austrálie, Malajsie, Singapur a Jihoafrická republika.

Růst trhu zahraničních cest zemí GCC nezůstal nepovšimnut mezinárodním destinacím. Daniel Curtis uvedla: “V roce 2023 jsme přivítali 76 národních pavilonů zabírajících přibližně 55 % celkové plochy výstavy, s účastí 1 350 společností. Pro letošní rok jsme kvůli tomuto růstu rozšířili prostor.”

Arabian Travel Market také pořádá summit o tržních trendech v Indii, Číně a Latinské Americe, který má podpořit sektor zahraničních cestování. Celým tématem 31. ročníku výstavy ATM je “Osvěžující inovace: Transformace cestování podnikáním”.

Často kladené otázky (FAQ) založené na hlavních tématech a informacích uvedených v článku:

1. Která generace je hlavním důvodem růstu cest zemí GCC do zahraničí?
– Generace X, narozená mezi lety 1965 a 1980.

2. Kde je tento trend především patrný?
– Trend je zvláště patrný v UAE a Saúdské Arábii.

3. Jaký věkový rozsah mají cestovatelé generace X?
– Věkový rozsah je mezi 43 až 58 lety.

4. Proč mnoho Gen Xers cestuje do zahraničí z pracovních důvodů?
– Mnoho Gen Xers zastává vedoucí pozice ve firmách, a proto pravidelně cestují do zahraničí z pracovních důvodů.

5. Jaký životní styl vyhledává generace X?
– Generace X mění svůj životní styl a vyhledává vyváženost mezi prací a osobním životem, včetně více času stráveného s rodinou včetně dovolených a kombinace služebních cest s odpočinkem.

6. Jaký je potenciál generace X k vydělávání a disponování bohatstvím?
– Mnozí z Gen Xers mají vysoký potenciál k vydělání a volný příjem, a úspěšní podnikatelé v této fázi své kariéry také disponují značným bohatstvím.

7. Jaké destinace jsou oblíbené pro cestující zemí GCC?
– Oblíbené destinace zahraničních cestujících zemí GCC zahrnují Velkou Británii, Německo, Itálii, Švýcarsko, USA, Indii, Austrálii, Malajsii, Singapur a Jihoafrickou republiku.

8. Jaký je očekáváný růst trhu zahraničních cest zemí GCC do roku 2028?
– Generace X bude do roku 2028 odpovědná za 41 % tržní hodnoty zahraničních cest ze Saúdské Arábie a 60 % z celkové tržní hodnoty zahraničních cest v UAE.

9. Jaké další akce pořádá Arabian Travel Market?
– Arabian Travel Market pořádá summit o tržních trendech v Indii, Číně a Latinské Americe.

10. Jaké je téma 31. ročníku výstavy ATM?
– Téma 31. ročníku výstavy ATM je “Osvěžující inovace: Transformace cestování podnikáním”.

Definice klíčových pojmů a termínů:

– ATM (Arabian Travel Market): Mezinárodní výstava a konference v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na Blízký východ, Afriku a jižní Asii.

– GCC (Gulf Cooperation Council): Spolupráce oblasti Perského zálivu, zahrnující Bahrajn, Kuvajt, Omán, Katar, Saúdskou Arábii a Spojené arabské emiráty.

Sugerované související odkazy na hlavní doménu:

Arabian Travel Market – Oficiální webová stránka výstavy Arabian Travel Market.
Research Nester – Oficiální webová stránka společnosti Research Nester se sídlem v New Yorku.