Japonští cestovatelé upřednostňují kratší, levnější a blíže položené zahraniční výlety během zlatého týdne

Podle velké cestovní společnosti si japští cestovatelé při svých zahraničních výletech během zlatého týdne vybírají kratší, levnější a blíže položené destinace. Důvodem je oslabení jenu na 34letá minima a vyšší inflace v zahraničí.

Průměrná cena za zahraniční výlet klesla o 1,5 procenta ve srovnání se zlatým týdnem loňským a dosáhla částky 204 900 jenů (1300 dolarů). Průměrný počet dní strávených na cestě se snížil o 1,0 na 6,0 dní, uvedla společnost H.I.S.

Cestování do sousedních destinací v Asii se ukázalo jako nákladově efektivní volba pro výletníky, přičemž nejvyhledávanějšími destinacemi se staly jihokorejská metropole Soul a tchajwanská Taipei, informovala cestovní agentura.

Havajské Honolulu, které bylo tradičně na prvním místě, kleslo na třetí místo.

Rezervace zahraničních výletů během zlatého týdne vzrostly o 23,2 procenta ve srovnání s loňskými prázdninami, protože Japonsko prochází prvním obdobím zlatého týdne, které není ovlivněno cestovními omezeními souvisejícími s koronavirem.

Lidé mají možnost si letos vzít až 10 dní volna od konce dubna do začátku května, pokud si vyberou placené volno ve třech dnech mimo svátek.

Jedna žena z prefektury Kanagawa poblíž Tokia, která má dovolenou v Singapuru, řekla, že nemá v úmyslu kupovat suvenýry kvůli zvýšení cen. “Chci se zaměřit na užívání turistických atrakcí a jídla,” uvedla.

Přestože byly odstraněny cestovní omezení spojená s COVID-19, počet rezervací zahraničních výletů během zlatého týdne byl stále o 46,7 procenta nižší než ve stejném období v roce 2018, uvedla společnost H.I.S.

FAQ:

1. Jaké jsou oblíbené destinace pro jap